صورة| ظهير الأهلي السابق يواسي الزمالك بعد خسارة الدوري المصري

تاريخ النشر: 29/07/2019
641
منذ 4 سنوات
صورة| ظهير الأهلي السابق يواسي الزمالك بعد خسارة الدوري المصري

طالب المصري محمد عبد الشافي لاعب الأهلي السابق والزمالك الحالي، جماهير "القلعة البيضاء" بمواصلة دعم الفريق، عقب الخسارة المذلة أمام الغريم التقليدي الأهلي المصري.

وتعرض الزمالك للهزيمة من الأهلي بهدف دون رد، أمس الأحد، ضمن منافسات الجولة 34 والأخيرة من عمر مسابقة الدوري المصري الممتاز، والتي توج بها "المارد الأحمر" بفارق 8 نقاط عن الفارس الأبيض صاحب الـ 72 نقطة.

ونشر محمد عبد الشافي عبر حسابه الرسمي على موقع "فيس بوك"، صورة لفريقه الجديد، معلقًا عليها: "جمهور الزمالك العظيم، اتعودنا منكوا على الدعم المستمر للنادي".

وأضاف الظهير الأيسر الزملكاوي: "في أصعب الظروف، كنتوا دايما ورا النادي و لاعيبيه، و دايما كنتوا الدرع الأول للنادي، و دايما كنتوا سبب الروح اللي بيلعب بيها اللاعيبه، وسبب كل لحظة حلوة عدت على الفريق، عارفين أن امالكوا في بطولة الدوري كانت أعلى وأكبر من كده بس لسه فاضل 3 بطولات أساسية الموسم ده، بينافس عليهم الفريق غير بطولات الموسم الجديد اللي هتبدأ في فتره صغيره جدا".

وأردف شيفو: "النادي و اللاعيبه محتاجينكوا الفترة الجاية، أكتر من أي وقت مضى خليكوا واثقين في لاعيبتكم، النادي فيه أفضل لاعيبة في مراكزها في مصر و إفريقيا كلها، طارق حامد و فرجاني ساسي أفضل لاعبي الدوري ومحمود علاء أفضل مدافع في مصر وهداف الفريق ومن هدافي الدوري، وكل اللاعيبه في كل المراكز متميزين جدًا بلا استثناء، وعلى رأسهم أخويا الصغير عبدالله جمعه أفضل باك شمال داخل القارة و مصر الموسم ده، بإشادة الجميع ومفيش حد يختلف على الكلام ده".

واختتم لاعب الأهلي السابق رسالته إلى جماهير الزمالك، قائلًا: "نوعدكوا بالأفضل في اللي جاي، بس أنتوا خليكوا في ضهرنا، و ورا الفريق ومتلتفتوش لأي حد يحاول يهدم في الفريق".

اقرأ أيضا

الأهلي يعاود تدريباته.. وعبد الشافي يجري جراحة في مصر

عبد الشافي يوجه رسالة إلى الأهلي عقب عودته للزمالك

حمل تطبيق سعودي الآن